Het handelsonderwijs is polyvalent. De leerlingen krijgen een algemene culturele en maatschappelijke vorming zodat een ruime keuze aan specialisatiemogelijkheden voor hen openblijft.
De leerlingen in de richting handel hebben praktisch inzicht, interesse voor de overheidsdienst, de zakenwereld en de dienstensector, aanleg en belangstelling voor vreemde talen en de informatica toepassingen.
Zij moeten zin voor orde en nauwkeurigheid aanleren, correct en geconcentreerd opdrachten uitvoeren en communicatieve vaardigheden ontwikkelen.
De leerlingen leren in theorie en praktijk hoe bedrijven en gezinnen elkaar ontmoeten op de handelsmarkt bij het kopen en verkopen. Voor de handelsvakken zijn netheid en orde van groot belang. In deze computertijd moet je de juiste automatismen aanleren om een toetsenbord efficiƫnt te gebruiken.
Basisvorming | ||
eerste jaar | tweede jaar | |
Godsdienst | 2 | 2 |
Nederlands | 5 | 4 |
Frans | 5 | 4 |
Engels | - | 2 |
Wiskunde | 5 | 5 |
Aardrijkskunde | 2 | 1 |
Natuurwetenschappen | 2 | 1 |
Geschiedenis | 1 | 2 |
Lichamelijke Opvoeding | 2 | 2 |
Muzikale Opvoeding | 1 | 1 |
Plastische Opvoeding | 2 | 1 |
Techniek | 2 | 2 |
Keuzegedeelte | ||
Latijn | - | - |
Handel | 2 | 3 |
ICT | 1 | - |
STV | - | - |
TA | - | - |
SEI | - | - |
WW | - | - |
Dactylografie | - | 2 |
ICT = informatie- en communicatietechnologie
STV = sociale en technische vorming - TA = technologische activiteiten
SEI = socio-economische initiatie - WW = wetenschappelijk werk