Het lessenrooster van deze optie is zeer evenwichtig opgebouwd. Het accent ligt op hoofdvakken Nederlands, Frans en wiskunde. Deze optie is een afdeling voor leerlingen die een sterke algemene achtergrond nastreven en vormt een basis voor om het even welke studierichting.
In het tweede jaar maken ze kennis met hedendaagse economische problemen, en krijgen ze inzicht in natuurwetenschappen en laboratoriumwerk. Wie deze optie kiest, moet goede resultaten hebben voor wiskunde en talen, en belangstelling hebben voor economie.
Basisvorming | ||
eerste jaar | tweede jaar | |
Godsdienst | 2 | 2 |
Nederlands | 6 | 4 |
Frans | 6 | 5 |
Engels | - | 2 |
Wiskunde | 6 | 5 |
Aardrijkskunde | 2 | 1 |
Natuurwetenschappen | 2 | 1 |
Geschiedenis | 1 | 2 |
Lichamelijke Opvoeding | 2 | 2 |
Muzikale Opvoeding | 1 | 1 |
Plastische Opvoeding | 2 | 1 |
Techniek | 2 | 2 |
Keuzegedeelte | ||
Latijn | - | - |
Handel | - | - |
ICT | - | - |
STV | - | - |
TA | - | - |
SEI | - | 2 |
WW | - | 2 |
Dactylografie | - | - |
ICT = informatie- en communicatietechnologie
STV = sociale en technische vorming - TA = technologische activiteiten
SEI = socio-economische initiatie - WW = wetenschappelijk werk